$HOME_ETC (by³o: Re: /home/services (by³o: Re: buildlogi))

Tomasz K³oczko kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl
Wto, 7 Maj 2002, 15:12:38 CEST

On Tue, 7 May 2002, Daniel Mróz wrote:

> Kloczek jakis czas temu zaproponowal, aby pliki konfiguracyjne usera
> trzymane byly z ~/etc zamiast ~/. IMHO to bardzo dobry pomysl, ale nie
> pamietam dlaczego nie przeszedl. Moze warto by sie nad nim jeszcze raz
> zastanowic?

Poprostu zabrak³o nieco konsekwencji.
Niemniej to jest proste do wprowadzenia na bardzo szetrok± skalê.
Pzyk³adowo popraewnie napisane aplikacje gnome mo¿na skierowaæ do ~/etc
ustawiaj±c jedna zmienn± w ¶rodowisku. Nie wiem jak jest w przypadku
aplikacji kde.
Wydaje mi siê ¿e mo¿naby spróbowaæ zrobiæ co¶ takiego ¿eby zmieniæ nazwê
tej zmiennej dla aplikacji gnome na $HOME_ETC czyli na to co by³o
planowane i dodaæ w systemie domy¶lne ustawianie tej zmiennej na ~/etc.
Najlepiej by³oby to zrobiæ przez pam_env ale juz nie pamietam czy w nie
by³o tu jaki¶ k³opotów zwiazanycj z rozwijaniem zmiennych które u¿ywaj±
innych zmiennych.

Tak czy inaczje mutt czy xawtv do dzisiaj maja patche które na okoliczno¶æ
u¿ywania $HOME_ETC przerabiaj± te aplikacje i przynajmniej te dwie s±
gotowe. Zapewne jakby pzrestawiæ jednym ruchem spor± ilsæ aplikacji gniome
to wiecej osób kojarzyy³oby to ze wartoby por¿adkowaæ kolejne aplikacje
czy grupy aplikacji.

Z powy¿szym z seiwc± planowali¶my co¶ co nazwali¶my sobie UFHS czyli User
File Hierarhy System. Mia³oby mieæ to na starcie conajmneij kilka pinktów.
Pierwszym mia³o byæ przystosowanie aplikacji do siêganai po konfigureacjê
nie do ~/ tylko do $(HOME_ETC-~/). Dryugim mia³oby byæ przystosowanie
aplikacji do siêganai po dane ronbocze do konkretnych katalogów
zaczepionych np. w ~/data. Przyk³±dowo klient freeciv móg³by swoje pliki
zrzucaæ nie w ~/ tylko w ~/data/freeciv/. Tutaj wymaga³oby to dwuch
pzreróbek. Pierwsza by polega³a by na dodaniu tego zeby freeciv dk³±dowa³
swoje dane w nie w katalogu bier¿acym tylko w ~/freeciv, a druga
rozszerzajaca to nieco o to ¿eby by³o tu u¿ywwane $(HOME_DATA-~/)/freeciv.

Tego typu zmiany mog³oby dostaæ siêcej apliakcji. Przyk³adowo lyx czy inne
operujace na jakis dokumentach. Dziêki temu w dokumenty w katalogu domowym
by³yby wrzucane w pewn± logiczn± struktórê która u³atwia³aby lokalizowanie
i operowanie na tych rzeczach.

*Ludzie nie maj± problemów, tylko sobie sami je stwarzaj±*
Tomasz K³oczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl*

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-devel-pl