No to na nas zarabiają ;-)

nobody izis w venus.pk.edu.pl
Śro, 8 Maj 2002, 12:11:28 CEST

On Mon, 6 May 2002, Michal Moskal wrote:

> To powtórz czemu jest uber alles, to poprawię w PLD-Guide ;)

Symbolem Linuxa na świecie jest pingwin, właściwie mały, słodki pingwinek.
O genezie, czemu Linus wybrał pingwina, można poczytać na przykład tu:
http://www.nd.edu/~ljordan/linux/tuxhistory.html .
Dlaczego symbolem PLD miałby być bocian?

Problem wizualizacji loga PLD, niekoniecznie jednak w postaci ślicznego
pigwinka :), przewijał się w dyskusjach dość często.
Wszak logo jako motyw i konkretny znak graficzny jest jednym
z podstawowych elementów identyfikacji systemu i promocji, w dobrym tego
słowa znaczeniu :) .

PLD (dystrybucja) jest robione głownie przez ludzi związanych z Polską
(tak wyszło) i dlatego w sposób naturalny reprezentuje się na świecie
jako polski projekt informatyczny. Nie ma sensu uciekać od takiego samo
narzucającego się skojarzenia. Ba, można i należy wręcz zaakcentować
lokalność tego ekstremum :), przez reprezentacje wyrażoną wizerunkiem
białego bociana (Ciconia ciconia), który ma w naturze polskie barwy
narodowe, jest wyjątkowo charakterystyczny, ładny i sympatyczny.
Jednocześnie bocian jest bardzo otwarty, rodzinny i nienacjonalistyczny,
ponieważ część roku spędza w Polsce, a potem leci gdzieś indziej (ktoś
musi być ambasadorem ;) ).
To jest dowód na polską otwartość (jak opensource), gościnność.
W sumie nie ma w Europie innego dużego ptaka, który byłby związany tak
blisko z człowiekiem, i tak bardzo symbolizował wśród Europejczyków
polską sielskość :) i przy okazji był stworzeniem medialnym.
Symbol bociana bardzo często przewija się w szeroko pojętej kulturze
środkowo-europejskiej, także w licznych scenariuszach filmowych,
czego przykładem jest cytat z kultowego filmu "Seksmisja":
"Uratowani! Uratowani jesteśmy! Bocian! Patrz! Bocian! Jak on żyje to
znaczy, że my też możemy. Bocian, bociuś! ".

Tak sobie to wykombinowałam. Jestem spoza grupy developerów
(mimo bycia ciągle młodą żonką developera, hehe) i myśle,
że symbol kreowany poza grupą developerów jest bardziej wiarygodnym
obrazem PLD ;)
Oczywiście, gdyby nie zrozumiała siła przebicia przekonanego kłoczka
oraz plastyczna, estetyczna wizualizacja wykonana przez kevina,
logiem mogłoby być cos zupełnie innego. No nie wiem, wrobel ;),
skowronek... nic mi wlasciwie nie przychodzi do głowy...

Pozdrawiam
AS