wprowadznie makr %{_autoconf} i %{_automake}

Wto, 14 Maj 2002, 19:39:23 CEST

On Tue, 14 May 2002, Michal Moskal wrote:
[..]

> Wybacz, ale nie rozumiem.

# %install lub %build
gzip -9nf plik1 plik2

%files
%doc plik1.gz

%file podpakiet
%doc plik2.gz

Mamy takich pakietów trochę.

> No i włąśnie o %build_post chodzi.

> No tak, ale jeśliby to było w %build_post to nikt by się nie zastanawiał
> czy wprowadzać makro (bo po jaką cholerę, skoro jest używane tylko w
> jednym miejscu), tudzież czy przenosić gzip do %build (bo go w ogóle nie
> ma).

I zastamnów się teraz jak będziesz to robił.
Mówiac inaczje porzmawiajmy o konkretnej implemetacji.

Teraz masz sytuację w której pliki do %oc są wymieniane często w jednym
miescu (o ile wszystki sa w tym samym katalogu i wpadaja do jednego
podpakietu) z drobnym uzupełnieniem w postaci "%doc *.gz" w files lub w
dwuch (o ile masz przyapde taki jak powyżej z plik1 i plik2) które też
wymaga uzupełnienia w %files.

Alternatywne rozwiązanie mogłoby wyglądać przykładowo tak:

%doc_files <pakiet1> plik1 .. plikn
%doc_files <pakiet2> plik1 .. plikn

%files <pakiet1> -f <pakiet1>.doc_files
.
.

%files <pakiet2> -f <pakiet2>.doc_files
.
.

Dla mnie nie wygląda to bardziej przejrzyście niż obecnie.
Widzisz jakieś inne rozwiazanie które rzeczywiście coś by upraszało w
stosunku do obecnego rozwiąznia lub powyższego ?

Omakrowanie zarzadania %doc nie upraszcajace czegos tutaj a zmieniające
tylko formę ma jeszcze ten minus potencjalnie nie upraszczając tutaj nic
zamyyka nas mocniej w kręgu naszych własnych rozwiązań. O ile inne jakie
mamy widać że sie upowszechniaja to z o ile omakrowanie zarządzania
plikami wpadajacymi do %doc nie będzie tu czegoś polepszać nie mamy szansy
tego powtórzyć w tym przypadku.

Osobiści nie widzę na razie że tak powiem rozwiazani "jednopunktowego" w
którym w jednym miejscu defiowałoby się tylko listy plików które powinny
wpaść do %doc do poszczególnych pakietów .. na razie nie widzę (a tylko
takie rozwiązanie powinniśmy ewentualnie przyjąć a każde inne jak powyższe
wymagające zmian w wiekszej ilści "punktów" jest z góry do odrzucenia jako
komplikujące całosć bardziej niż obecne rozwiązanie).

Mówiąc inaczje o ile ewentualna infrastruktóra do %doc nie wprowadzi tu
jakiegoś uproszczenia to my samie będziemy się z tym bardzie męczyć niż
bez tego .. chyba że rzeczywiście masz w oklicy czoła jakieś rozwiązanie
które coś tu radukalnie zmienia/upraszcza (?).

Tak czy inaczej zmiany zwiazane z przeniesieniem pakowania plików
padajacych podem do %doc mogą juz teraz być przesuwane do %install co
prosiłbym uwzglęniać już w bieżących zmianach.