Serwer grup dyskusyjnych PLD

Lukasz Trabinski lukasz w lt.wsisiz.edu.pl
Śro, 15 Maj 2002, 14:56:20 CEST

In article <slrn.pl.ae4fmq.kf8.jojoro w www.slrn.z.pl> you wrote:
> Mam taką propozycję - może założyć serwer grup dyskusyjnych zamiast (lub
> jako bramka news2mail) zawierający wszystkie listy pld-*@pld.org.pl.
> Znacznie by to ułatwiło życie wielu osobom i odciążyło by MTA (wszak
> dziennie z list PLD przychodzi po kilkadziesiat postów).
> Bramka na news.task.gda.pl nie rozwiązuje sprawy bo jest tylko
> read-only, a osoby z zagranicy nie maja i tak możliwości nawet odczytu z
> tego newsserwera.

Po pierwsze news.task.gda.pl bierze grupy ode mnie, czyli z news.wsisiz.edu.pl.
Po drugie, bramka jest read-only, gdyż tak wcześniej ustaliliśmy na pld-devil.
Po trzecie, od dłuższego czasu zabieram się do tego, aby odpalić ruch w
obydwie strony. W związku z tym rozumiem, że akceptowalne byłoby, to że
post wysyłany po nnrp trafiałby na grupę pocztową. Jest tylko kwestia tego
typu, że obecnie sprawdzany jest adres from: więc są do wyboru dwie drogi:
- nie jest sprawdzane pole from (grozi zalew spamu itp.)
- istnieje możliwośc zapisania się na grupy pld-* bez jednoczesnego dostawiania
z nich maili - porządne listservery coś takiego potrafią, nie wiem czy
potrafi to robić soft obsługujący grupy pld-* Jeżeli potrafii, to nie ma
w zasadzie problemu, bo technicznie odpalenie ruchu w obydwie strony, to
dopisanie przeze mnie paru linijek (dokładnie tylu, ile jest grup pld.*) do
configa news serwera. Ostatnia sprawa, to rozprzestrzenianie grupy pld-*
na większą ilość serwerów news. Obecnie grupy pld pobierane są przez 6
serwerów, z czego największy to oczywiście news.task.gda.pl. W zasadzie
ustaliłem już z załogą serwera news.tpi.pl, że owe grupy bez problemu mogą
się tam pojawić - wtrzymywałem się tylko z tym, gdyż chciałem zrobić ruch
obustrony porządnie, a to wymaga dokonania pewnych ustaleń, o których
napisałem powyżej. Pozostałe kwestie to akceptowanie postów z grup
typu pld-cvs-commit - są to w zasadzie binaria, tak więc standardowy
cleanfeed tego nie łyka - w przypadku chęci rozysłania grupy na większą
ilość news serwerów, to zmuszenie danego admina, aby przerobił troszkę
cleanfeeda. Ostatnia kwestia to akceptowanie controli dla grup pld.*

To tyle, tak na szybko...

--
*[ Łukasz Trąbiński ]*
SysAdmin @wsisiz.edu.pl