Kloczkowi znowu odbija?

Marcin Wojtczuk (FastViper) fastviper w poczta.onet.pl
Sob, 18 Maj 2002, 10:25:50 CEST

In the thread Re: Kloczkowi znowu odbija?
You wrote:

> Już raz to kiedyś powidziałem. Teraz to powtórze. Wybierz sobie innego
> lidera albo sam nim zostań. Może wtedy będziesz nieco inaczje patrzył
> na to co robię. Zobaczymy jak wtedy Ty sam czy ktoś inny będzie sie
> zachowywał w sytuacjach w jakich przychdzi mi się znaleźć.

Tomek, Ty mnie nie zrozumiałeś. Przy takim projekcie jak PLD, przywódca
musi posiadać kilka, bardzo żadkich cech:
	1. podejmowanie decyzji
	2. trzeźwa ocena sytuacji
	3. umiejętność rozwiązywania konfliktów
	4. ocena wyników i docenianie kompetencji

1. Wchodzi w to rozważanie alternatyw i wybór najlepszej w sensie
określonym _funkcją_ decyzyjną.

2. Kiedy się zdenerwujesz nie słuchasz co inni do Ciebie mówią. Zadajesz
jedno pytanie w kółko oczekując jednej z alternatyw, które masz w głowie.
Innych odpowiedzi wogóle do siebie nie dopuszaczasz.

3. Konflikty w zespole można rozwiązać na kilka sposobów
	- załagodzić (obsysa)
	- wynegocjować rozwiązanie
	- lider projektu decyduje i kończy konflikt
	- konfliktowy członek zespołu zostaje z niego usunięty
Proszę Cię, pomyśl o tym, bo ja to przepisałem z książki dot. zarządzania
projektami informatycznymi. Stosujesz tylko 2 ostatnie rozwiązania a są
one dla zespołu mocno frustrujące i obniżają morale.

4. Dostajesz szału gdy słyszysz 'ser'. Nie zwracasz uwagi na fakt, że on
i osoby z nim współpracujące to hakerski zasób potrzebny PLD. Rozumiem,
że nie jest łatwo olać swoje emocje, ale tu właśnie wchodzi filozofia
zarządzania: 'business is business'.

> Dlaczego nie doradzisz co i *dlaczego* pwinienem tu zrobić ?

Jestem nieśmiały i głupio mi wytykać błędu człowiekowi którego wiedza
przekracza moje potencjalne możliwości.

> Chcesz krytykwać to zdobać sie choć raz na krytykę konstruktywną
> podając kontr rozwiąznie.

Strona http://www.pld-linux.org/ powinna zawierać odnośnik do
naszej strony głównej. Następne kroki:
	- http://www.pld-linux.org/ stanie się wizytówką na świat
	- www.pld.org.pl będzie jej polską kopią (po polsku)

	Czyli jednym słowem: projekty i załogi _połączyć_ .

http://www.pld-linux.org/, jeśli chodzi o zawartość merytoryczną jest
bardzo dobrze pomyślana i zawiera wiele cennych informacji. Nie można
tego zasobu zlekceważyć - należy go wykorzystać dla dobra projektu.

- --
  [ FastViper ] [ http://boo.pl/~fastviper ]
	Don't learn to hack.  Hack to learn.