Autoconf 2.53, Automake 1.6.1

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Śro, 22 Maj 2002, 22:42:56 CEST

On Wed, May 22, 2002 at 09:11:12PM +0200, Filip Kalinski wrote:
> Wnoszę o przeniesienie wyżej wymienonych z DEVEL na HEAD.
>
> Primo       : należą one obydwa do stabilych gałezi rozwoju tych projektów
> Secundo     : działają
> Tercio (??) : działają lepiej (np. z autoconfem 2.53 gdb się buduje...)
> Quatro      : coraz więcej programów ich wymaga
>
> Z wad wymienic można tylko niewielkie niekopatybilności (ale łatwo naprawialne).

Ale niestety nie tak rzadko występujące (LIBOBJ).
Na około 100 przebudowanych pakietów jakieś 15% było do poprawki.
Wszystkie (no, może prawie) podstawowe pakiety powinny być już gotowe na
2.53/1.6.1.
Nie wiem zupełnie jak z gnomowatymi rzeczami.
Też bym wolał ac 2.53 na HEAD, ale nie wiem ile jeszcze pakietów jest na
niego nie gotowych.
Uwaga: libtool 1.4 _nie_ jest gotowy na ac 2.53 - wcześniej czy później
wystąpią problemy w okolicach AC_PROVIDE_AC_LIBTOOL_*. Poprawka jest
w 1.4d na DEVEL, łatwo sportować.

> Najczęściej można zetknąć się z dwoma przypadkami (zna ktoś więcej???):
>
> - trzeba zamieniać LIBOBJ="$LIBOBJ dupa.c" na AC_LIBOBJ(dupa) w
>   configure.in

- częściej niż w 2.52 trzeba dopisywać [ ] w configure.in (przy
  zagnieżdzonych makrach z parametrami bez [ ] przecinek w wewn. makrze
  jest przypisywany zewnętrznemu (czy jakoś tak), co się kończy
  komunikatem "newline unexpected" przy wykonywaniu configure.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/