undefine: SPECS bash.spec

undefine@aramin.one.pl undefine w aramin.one.pl
Czw, 23 Maj 2002, 16:43:02 CEST

On Thu, May 23, 2002 at 10:22:15AM +0200, Blues wrote:

> tak - i jeszcze jakiś sposób, żeby user nie mógł pokasować...
+a na plik ;)

> Polecam lepiej zainteresować się lepszymi rozwiązaniami:
>
> http://www.ccitt5.net
obejrzę sobie.
ale nie chodzi mi tutaj raczej o szpiegowanie luserków, co o możliwość
sprawdzenia np co robiłem w czwartek tydzień temu między 17 a 19 ;).

> bash-bofh
> tcsh-bofh
hm.. przez sysloga.. ciekawe, ale... mi nie za bardzo o to chodzi.
przy kilkudziesięciu userkach syslog by się dość mocno od tego obciążył
:) a jako "bofhowe" rozwiązanie i tak nie jest idealne, chociazby
dlatego że luserek może sobie skompilować własnego shella... lub
uruchomić np zsh na którego patcha nie ma ;) a nie ma sensu patchować
wszystkich możliwych shelli...
inna wada jest taka że przes syslog logujemy wszystkich luserków. a to
jest nieco bez sensu.

> Albo jakimś rozwiązaniem na kernel.
na przykład?

przyszła mi jeszcze na myśl jakaś biblioteka wrapująca exec* i tym
podobne ładowana przez preload... słyszał ktoś o czyms takim?

Andrzej