examples w pakietach

Sob, 25 Maj 2002, 09:13:58 CEST

On Fri, 24 May 2002, Jakub Bogusz wrote:

> Fakt, tylko o tyle, że zawartość /usr/src/examples podobnie jak /usr/share/doc
> nie generuje automatycznych Requires/Provides.
>
> Objęcie /usr/src/examples/* automatycznym %doc nie powinno być problemem,
> rpm ma makro %docdir, które powoduje, że wszystko poniżej podanego
> katalogu jest dokumentacją. O ile mi się znowu nie pomyliło ;)

Apropo przykładów. Czasami zdaża się tak że oprócz źródeł waroby włączyć
kilka przykładowych binarek. Wydaje mi się że /usr/lib/examples mogłoby
być dobrym miejscem na cos takiego.

I jescze uwaga co do potecjalnej modyfikacji do %examples to wydaje mi się
że dla zachowanai niejako symmetrii powinno być także
"--exclude-examples". W ogólnym przypadku mogłby być znacznik typu
"%filegroup(foo) <filles>" i do tego "--exclude-files-group foo" (choć
możmnaby to też próbować realizować w wesji perwotnego pomysłu z pzrd
jakiś czrrech lat w postaci:

%group <name
<files>
%endgroup

ale to akurat wydaje się mniej eleganckie i przystajace do obecnego
stylu).