shadow, chage, pam

Tomasz Witek tiwek w manta.univ.gda.pl
Sob, 25 Maj 2002, 23:25:31 CEST

Mam prośbe do grzebaczy w tym ustrojstwie jak w temacie.
Nie chce sam grzebac, ale jak nikt sie nie podejmie to bede musiał.

Sytuacja jest taka.

8 pole w plik shadow odpowiada za "Data utraty ważności konta"
czesto wykozystywane przezemnie.

Problem jest taki, ze

zeby ustlic limit nieskonczony w chage wpisujemy date 1969-12-31
czy li jak to z datami bywa -1. Wtedy w pliku shadow nie mamy nic
w tym polu, znaczy ::, jednak jesli chieli bysmy to zrobic ze skryptu
chage -E 12/31/69 username
wpisze nam tam :0: co odpowiiada dacie 1970-01-01 a to powoduje ze
chage -l pokazuje ze konto nigdy sie nie zdeaktywuje a jest deaktywne

czyli po polsku: chage -l dla sytuacji :0: powinien pokazywac zawsze
a chage -E 12/31/69 powinien kasowac wartosc.

Jeśli mam tam pogrzebać to nie ma problemu, oprocz czasu.
I tak bym musial to zrobic bo jest mi to potrzebne.

TiweK

--
      .--.
     |o_o |      Tomasz Witek
     /_ / |                 KOTI sp. z o.o., Administrator
   //    \ \                Uniwersytet Gdański, Instytut Matematyki
 )~\_    _/~(               Linux Registered User #163097
perl -e 'print
pack(c7,sqrt(7056),(unpack(c,U)+20),119,oct(145),hex(50)-5,7,10);'