static-routes

Radoslaw Kojdecki radek w media-com.com.pl
Wto, 5 Lis 2002, 22:31:52 CET

On Tue, 5 Nov 2002, Tomasz Kłoczko wrote:

> Dla pewnści mozanby spróbwać policzyć obecne przypadki używanai
> static-nat. Wiek ktoś o taktakowych i czy zmiana w każddym takim przypadku
> byłaby dużą niedogodnością ?
> (z drugiej strony pez czekanai na odpowidź dla pewnosci można dodać
> odpowiedniego triggera który skoryguje ten plik do nowej postaci).

Obecnie i tak nawet jesli sie wpisze odwrotnie to sie nie lapie na
ip route wiec jesli ktos z tego korzysta to "cos" musi zmienic w skrypcie
(chociazby po to zeby mu warningow typu Error: an inet address is expected
rather than "v.x.y.z/mm" nie wyswietlal).

Ja jestem zdania ze nalezy poprawic skrypt nie zwazajac na format
static-nat'a - znaczy ze powinno byc siec/prefix via adres (ewentualnie
tak jak napisales dac triggera).

Jeszcze tak patrzac :

if [ -r /etc/sysconfig/static-nat ]; then
        grep "^[0-9]" /etc/sysconfig/static-nat | while read src via dst;
do
                if [ "$1" = "on" ]; then
                        /sbin/ip route add nat $src via $dst
                        /sbin/ip rule add from $dst nat $src
                elif [ "$1" = "off" ]; then
                        /sbin/ip rule del from $dst nat $src
                        /sbin/ip route del nat $src via $dst
        fi
        done
fi

... to po co jest robione to "ip route add nat" ?? Ma to jakis cel bo bez
tego tez dziala (ja to haszuje).

Radek
Media-Com Sp. z o.o.                       43-100 Tychy, ul. Długa 19
http://www.media-com.com.pl/           e-mail : info w media-com.com.pl