rc.ziew

wrobell wrobell w ite.pl
Śro, 6 Lis 2002, 10:37:00 CET

On Wed, Nov 06, 2002 at 12:43:31AM +0100, Radoslaw Kojdecki wrote:

> Tak sie przygladam tej dyskusji i postanowilem przejrzec swoje serwery i
> sprawdzic do czego wykorzystuje rc.local. Najczesciej jest to :
>
> - swap w pliku (mozna przeniesc do /etc/fstab)
> - regulki routingu (mozna przeniesc to static-routes ale nie wszystkie bo
>   w kilku przypadkach mam policy routing do ktorego sie to nie nadaje)
> - maskarada (ip rule add from siec/prefix nat adres.zewn) - nie da sie
>   tego jeszcze nigdzie przeniesc bo skrypt jest zly (patrz moj post w
>   watku na temat static-routes)
> - firewall (nie widze zadnego "legalnego" miejsca do wykonania
> [...]

I to wszystko powyżej w pewien sposób jest argumentem z rc.local. Dlaczego?
Ponieważ robiąc dystrybucję, rc-scripts oraz inne mechanizmy
nie jesteśmy w stanie ustrzec się błędów i _wszystkiego_przewidzieć_.

Wtedy rc.local jest taką ostatnią deską ratunku. Może niezbyt piękną,
ale kto zwraca uwagę na estetykę, gdy trzeba się ratować?

[...]

    wrobell <wrobell w ite.pl>