SPECS: kdebase.spec (HEAD)

Adam Gorzkiewicz adgor w isn.pl
Śro, 13 Lis 2002, 22:18:26 CET

Dnia Wednesday 13 of November 2002 21:22, Tomasz Kłoczko napisał:

> To gdzie ? Chodzi o to że główne menu dla tych rzeczy to mało
> szczęśliwe miejsce. Pod menu apliakcji jest między innym pozycja z
> zakładkami. Dobrze by było gdyby te trzy pozycje były zalezne od tego
> że się używa panela kde i żeby były właśnie pod aplikacjami, a nad
> zakładkami.
> Wiesz co trzebaby zrobić żeby te trzy pozycje umiścić w tym właśnie
> meijscu ?

W kde 3.1 jest tak:
kcontrol.desktop w applnk ma linię "NoDisplay=true" (oni tak robią, że jak
coś przemieszczają, to zostawiają przez jakiś czas ukryty plik desktop w
starej lokalizacji). Jak na złość "geniusze" wymyslili co innego -
applnk/Settingsmenu - ja to to w DEVEL wywaliłem w cholere a cała
zawartość poleciała do applnk/Settings.
I teraz:
kdebase.spec -r DEVEL w repo przestałem się zajmować[1]
a w specu robionym na własny uzytek dodałem linijkę "NoDisplay=true" do
kcontrol desktop, który wylądował w Settings (z Settingsmenu) oraz
ukryłem (dodając "Hidden=true" do pliku ".directory") cały katalog
Settings.
Juz mówie dlaczego:
w dolnej części menu w kde 3.1 zostało dodane podmenu "Preferences", ktore
wyswietla zawartość katalogu applnk/Settings a dodatkowo na górze tego
podmenu - oddzielona linią widnieje dodana na sztywno pozycja "Control
Center".
Tak więc wszystko jest na swoim miejscu i nie dubluje sie nigdzie[2]

Co do kde < 3.0.8 - nie mam pojęcia jak to zrobic - tez zawsze mnie to
denerwowało, że nie mam wpływu na kolejność w nim pozycji. Nawet kiedyś
dodawałem do nazw katalogów prefiksy - 01_Office, 02_Network ... itd ale
pozniej sam stwierdziłem, że to poroniony pomysł.
Wydaje mi się, że optymalnym rozwiązaniem w 3.0.4(5) jest przenieśienie
kcontrol.desktop do Settings jeśli juz się tego tykać.
A tak w ogóle to chyba sie domyslasz, co sadzę o tym rzeźbieniu przy kde
na HEAD - prędzej czy później sam się przekonasz, ze znakomita część tych
zmian nie posłużyła niczemu[3] i tylko przeszkodziła w zamknięciu 1.0

[1] Stało sie to po pamiętnym wątku z niecenzuralnymi słowami w temacie
oraz zmianach po nim w tym specu następujacych - stwierdziłem, że są złe
i nie odpowiadają mojej koncepcji przeobrażenia kdebase w zbiór
dopracowanych i funkcjonalnych  pakietów.

[2] Nie testowałem za bardzo jak to wszystko koresponduje z panelem GNOME,
lecz z kolei w g2 przestaje to miec jakiekolwiek znaczenie.

[3] 3.1 od 3.0.4 w wielu miejscach zdecydowanie sie różni.

--
Adam Gorzkiewicz
adgor w isn.pl