DoS jajka

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Czw, 14 Lis 2002, 12:28:40 CET

On Thu, Nov 14, 2002 at 11:05:25AM +0100, Michal Margula wrote:

> Taka wersja chodzi. Co teraz? Jakiś fix na to?

Teoretycznie w naszym CVS. Ale *NIE* poprawiają wszystkiego - przestaje
działać tylko ten exploit.

Po pierwsze - w entry.S lcall7 i lcall27 zawierają ten sam kod, na LKML
były patche poprawiające oba fragmenty, do cvs.pld trafił tylko jeden...
=> po s/7/0x27/ znowu działa (tylko personality-1 w logach zmienia się na
personality-13). Ale to drobiazg, bo wystarczy dodać drugi kawałek
(i poczekać aż się zbuduje :/).

Po drugie - na LKML jest dużo prostszy exploit w wersji Andrei
(poprawiona wersja pierwszego exploita z BT) - on działa w obu wersjach
(7 i 27) i to skuteczniej, bo do logów nie idzie nic, SysRq wprawdzie
działa, ale emergency sync nic nie robi (oczywiście po uwzględnieniu
poprawki na non-exec stack).

--
Jakub Bogusz