[RFC] Pluginy konquerora

Piotr Szymanski djurban w linuxpl.org
Pon, 18 Lis 2002, 10:41:25 CET

Michal Kochanowicz (Monday 18 of November 2002 01:46):
> Ktoś tak poprawił konquerora, że nie potrafi szukać pluginów w
> katalogach mozilli.
Ja.

> Wada tego jest taka, że jak chcemy mieć flasha w mozilli i w konquerorze
> to mamy zainstalowany dwa razy ten sam plugin w dwóch róznych miejscach:
> /usr/X11R6/lib/kde3/plugins/konqueror
> /usr/X11R6/lib/mozilla/plugins
I tak byc powinno, co jak nie chcemy mozilli a chcemy konquerora?

> Jedyną (a jest prawie 2am...) wadą używania przez konquerora pluginów
> mozilli jest zamieszanie z wymaganiami: zainstalowanie pluginu dla
> mozilli (teoretycznie) wymaga mozilli (chociażby dlatego, że potrzebny
> jest pakiet, który dostarczy katalog /usr/X11R6/lib/mozilla/plugins).
Nie tylko:
1.) pluginy maja pierwszenstwo nad mimelnk, zatem plugger zostanie uzyty do
otworzenia ew. pliku midi, a nie kmidipart.
2.) niektore pluginy np. java-plugin sa w konquerorze nie potrzebne

> Ja byłbym za używaniem przez K pluginów z katalogów mozilli. Można
> ewentualnie pomyśleć o wydzieleniu jakiegoś mikro pakietu zawierającego
> /usr/X11R6/lib/mozilla/plugins, który byłby wymagany przez pluginy.
> Pakiet ten mógłby z kolei wymagać jakiegoś meta-pakietu
> "mozilla-plugin-client", a konqueror i mozilla mogłyby mieć provides:
> mozilla-plugin-client.
Mysle, ze konqueror zasluzyl sobie na rowne prawa z mozilla, skoro mozilla ma
-plugin-* i netscpae tez, to czemu konqueror nie? Wez pod uwage uzytkownikow
kde, ktorzy nie uzywaja mozilli. Poza tym, niektore pluginy psuja badz sa
niepotrzebne w konquerorze.

> Nieźle zakręcone, ale imho sensowniejsze od trzymania dwóch identycznych
> pluginów.
Czy ja wiem? Ile jest tych "wspolnych" pluginow? flash? (realplayer dziala z
powodzeniem bez pluginu via mimetypes) Po za tym do konquerora dodam pozniej
jeszcze jeden plugin (konqueror-only): reaktivate (z kdenonbeta), dzieki
niemu mozna ogladac sobie m.in. shockwave director, on dodaje obsluge activex
do konquerora za pomoca wine .

Paweł Gołaszewski (Monday 18 of November 2002 08:44):
> IMHO należy w takim razie wydzielić katalog ze wspólnymi plugin-ami oraz
> tymi, które nie potrafią działać z daną przeglądarką.
Dla flasha jednego rozumiem?

> konqueror - /usr/X11R6/lib/kde3/plugins/konqueror
> mozilla   - /usr/X11R6/lib/mozilla/plugins
> wspólne   - jakiś inny katalog.
> tutaj możnaby jeszcze dorzucić opere, netscape...
wystarcza 4 katalogi: opera, mozilla, konqueror i netscape, jesli o taki
podzial chodzi, po prostu do common by trafil flash i to tez nie bardzo bo
bedzie psul opere. Pluginy nn6 dla nn4 to magia. A konqueror obsluzy
wszystkie, ale niektorych niepotrzebuje. Czy zainstalowanie konqueror-plugin
to taki duzy problem?

--
!: Piotr Szymanski | PLD Developer  | KDE i18n-pl coordinator
@: djurban w linuxpl.org | Homepage: should be ready by August