galeon/ra i java

Michał Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Wto, 26 Lis 2002, 14:07:41 CET

> Znaczy nie mamy speca, ktory by to obejmowal ?
> :(
Prawdę mówiąc nie wiem. Wiem natomiast że rozrzucanie javy (czy JRE, czy też
aplikacji dla niej) po odpowiednich katalogach w /usr to proszenie się o
kłopoty. Programy javowe pisane są tak, aby działały we własnych katalogach,
najczęściej z własną strukturą podkatalgów (bin, lib, lib/ext), więc
najwygodniej mi jest wrzucać je do /opt (/opt/jdk, /opt/jboss, /opt/idea
itd). Zapewnia to zgodność z FHS (!), łatwość instalowania ich oraz powoduje
że działają natychmiast, bez żadnego rzeźbienia. A o to IMHO chodzi.

BTW, to jestem za umieszczaniem aplikacji javy w pakietach również w /opt.
Poprostu w wielu przypadkach nie da się tego zrobić sensownie, albo nie
utrudniając sobie życia z innych powodów - dla mnie możliwość przekopiowania
katalogu z np JBossem jest koniecznością, i jeśli byłby porozrzucany po /usr
i /var mógłbym o tym zapomnieć.

Michał