named i logi

Czw, 28 Lis 2002, 18:06:04 CET

On Thu, 28 Nov 2002, Paweł Gołaszewski wrote:

> Mam problem z named-em i jest to sprawa dosyć ogólnej natury.
> Otóż /var/log mam na oddzielnej partycji.
> named jest zamknięty w chroocie w /var/lib/named i tu jest problem, bo
> trzyma logi w /var/lib/named/named.log, co powoduje, że przy próbie
> logowania pisze, że /var/log/archiv/... jest na innej partycji i nie może
> rotować (właśnie - dlaczego?).
>
> Taka sytuacja może się zdażyć wielu ludziom i należałoby to rozwiązać.

Jest to znany błąd i dotyczy programu logrotate który do przniesienie
pliku w inne miejsce powinien używac innej metydy która przenosiła
zawartść pliku miedzy jednym plikiem a drugim (używajac choćby dl
szybkości sendfile()).

Ów błąd dotyka każdego pakeitu ktróry coś loguje i ma logi obracane za
pomocą logrotate.

[..]
> Sprawa jest o tyle ważna, że nie da się teraz /var/log/archiv wrzucić na
> osobną partycję, co często byłoby cenne.

O to mniejwiecej właśnie chodziło w momoecie kiedy była modyfikwana
konfiguracja globalna logrotate.