lm_sensors i dupiate skrypty startowe

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 2 Paź 2002, 14:10:02 CEST

Cześć,

Chciałem sobie zrobić wykresiki temperatur i napięć w moim serwerze.
sensord z nowych lm_sensors potrafi użyć rrdtool, więc powinno być to
proste. No i pewnie by było, ale nie w PLD :-(
U nas sensord jest startowany przez /etc/rc.d/init.d/sensors. Skrypt ten
jednak przekazuje do sensord jedynie opcje "-n" oraz "-i" i nie ma jak
przekazać inny opcji, w tym tych dotyczących zapisywania bazy RRD.
Do tego /etc/rc.d/init.d nie ma nawet flagi %config(noreplace) w specu,
więc sobie nawet go poprawić nie mogę. Muszę pisać własny :-(
I zdaje się że tak jest u nas z wieloma skryptami startowymi?

Proszę więc, aby następnym razem jak ktoś pisze skrypt startowy do
jakiegoś demona, to niech albo uwzględni wszystkie jego opcje
(i uaktualnia to przy upgradach) albo nie doda jakieś ogólne
$DAEMON_FLAGS, bo tak czasami te skrypty okazują się bezużyteczne.

Pozdrowienia,
	Jacek