shadow-4.0.0-13 chyba coś nie halo

Jarosław Kamper jack w jack.eu.org
Czw, 10 Paź 2002, 16:15:01 CEST

Zacznijmy od:

for i in $(grep users /etc/passwd|cut -f1 -d :);do passwd -S $i;done

I teraz kwiatki:

kob P 04/18/2001 0 183 92 91

wg mana, P oznacza "has a usable password"

[root w pldmachine root]$ su - kob
Your account has expired; please contact your system administrator
su: niepoprawne hasło

Bardzo usable password. Ale inny przykład:

zdzichu P 08/04/2002 0 183 92 91

[root w pldmachine root]$ su - zdzichu
mesg: /dev/pts/1: Operation not permitted
[zdzichu w pldmachine zdzichu]$

Tu jest ok. Kolejny przykład:

instalwex L 07/29/2002 0 99999 5 -1

[root w pldmachine root]$ su - instalwex
mesg: /dev/pts/1: Operation not permitted
[instalwex w pldmachine instalwex]$

Zalogowałem się! A wg mana, L znaczy "the user account is locked".

Jeszcze jest opcja NP - "has no password":

[root w pldmachine root]$ grep instalwex /etc/shadow
instalwex:!!:11897:0:99999:5:::

Fajnie, że przy w/w napisał NP (przypominam, przy instalwex było L) ;)

O innych kwiatkach pewnie zapomniałem...

--
Jarosław Kamper <jack w jack.eu.org>