SPECS: rpm.spec (NEW_PEAR_REQUIRES) [misto]

Michal Stochmialek misto w topnet.pl
Pią, 11 Paź 2002, 23:11:41 CEST

On Fri, Oct 11, 2002 at 09:28:31PM +0200, PLD CVS wrote:
> Module name:	SPECS	(BRANCH: NEW_PEAR_REQUIRES)
> Changes by:	misto	02/10/11 21:28:29
>
> Modified files:
> 	rpm.spec
>
> Log message:
> - testing new pear provides/requires scripts

Utworzylem nowy branch z nowym systemem Requires/Provides
dla PEARa. Poprzedni w sumie dzialal, ale pojawily sie
problemy przy dodawaniu do PLD horde'y i impa. Problem
polega(l) glownie na konflikcie nazw klas hordy i peara.
Na poziomie PHP bylo to zalatwiane poprzez odpowiednie
includowanie plikow (include_path lub HORDE_BASE).
Tu wlasciwie zbieznosc nazw nie przeszkadzala.

Psula jednak poprawne ustawienie requires.
Podczas wyszukiwania zaleznych klas uzywanych
przez horde, skrypty nie byly w stanie okreslic
skad sa dane klasy.

Blues zaczal poprawiac nazewnictwo klas hordy,
aby usunac konflikty. Jest z tym sporo roboty.
Nie tylko w hordzie, ale we wszystkich aplikacjach
korzystajacych z niej. Moze to jest dobra droga,
ale mnie wydaje sie, ze zbyt zmudna. Kiedys goscie
od hordy i tak to poprawia...

W branchu NEW_PEAR_REQUIRES sa nowe skrypty rpma
rpm-php-requires/provides (przepisane przez malekitha),
ktore realizuja koncepcje nowego systemu pearowych
zaleznosci.

Skrypt rpm-php-requires wyszukuje konstrukcje
(require|include|require_once|include_once),
ale tylko gdy argumentem jest prosty string.
Dalej sprawdza, czy dany plik nalezy do listy
plikow z danego pakietu. Jak nie to ustawia
na niego require typu pear(nazwa_pliku.php).
Na przyklad: pear(HTML/Common.php).

Z kolei skrypt rpm-php-provides wyszukuje
w liscie plikow pakietu pliki znajdujace
sie w /usr/share/pear. I ustawia na nie
provides.

Na razie wiekszosc dziala [u mnie]. Pojawila
sie jednak petla pomiedzy pakietami
php-pear-PEAR oraz php-pear-Console_Getopt.
Klasy uzywaja sie nawzajem. Wydaje mi sie,
ze pakiety powinny byc raczej polaczone,
co zalatwi ten problem.

Any suggestions?

Pozdrawiam,
--