openssh raz jeszcze

Jacek Osiecki joshua w ceti.pl
Wto, 15 Paź 2002, 13:50:35 CEST

On Tue, 15 Oct 2002, Mariusz Mazur wrote:

> Dziwny ten firewall... a wiesz może czemu tego patcha nie ma w openssh i czy
> może jest w najnowszych wersjach?

Każda maskarada.
Wystartuj sesję openssh na zdalny host za maskaradą i zostaw go na 30
minut...

Oczywiście, jeśli wyłączyć KeepAlive dla serwera i klienta - to ssh odnawia
połączenie, ale nie zawsze mamy kontrolę nad parametrem "keepalive" na
serwerze.

Dlatego ten patch daje bardzo ważną cechę - której brak było już tylko w
linuxowym kliencie ssh :-)

A - w nowych wersjach openssh nadal tego nie ma. W debianie zaś jest inny
patch, ustawiany za pomocą parametru "SessionKeepAlives" - niestety
pojedynczy patch jest nie do zdobycia, tylko całość patchy debianowych...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki
joshua w ceti.pl