RAID

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Wto, 15 Paź 2002, 21:12:53 CEST

(stare, ale może aktualne - wtedy nie było mnie w W-wie)

On Sun, Sep 22, 2002 at 10:21:51AM +0200, Pawel Bernadowski wrote:
> mam (on board) kontroler FastTrack100 (spiolem w raid0 2xb4 80gb)
> i za chiny nie moge na nim zainstalowac PLD..
>
> Sprobowalem RH 7.3 i on takze ma z nim problem..
> ALE:
> sterownik:
> PLD - uzywamy  pdcraid  przez co mozna odwolywac sie tylko do RAIDA (co w
> zasadzie dziala) jednak grub ani lilo nie chce sie na tym zainstalowac..

E? lilo się dało, SOA#1. Jak już jądro zobaczyło macierz.
gruba nie próbowałem.

> Proba zabootowania konczy sie po pojawieniu ramki co jest w kompie (nawet
> nie ma znamiennego LIIIIIIII lub innych ustrojstw)
>
> RH - oni uzywaja pdc20265 przez co mozna sie odwolywac do dyskow
> /dev/hd(e,f,g,h) instalacja gruba sie powiodla
> >>
>   grub > root (hd0,0)
>   grup > install /grub/stage1 (hd0) /grub/stage2 p (hd0,0) /grub/grub.conf
> <<
> Proba zabootowania tego konczy sie po pojawieniu sie napisu GRUB... po
> czym nastepuje zwis prosty....

Jeżeli w BIOS-ie jest ustawiona macierz, to instalacja bootloadera na hdX
nie działa (przynajmniej mi nie działała - chyba że w wersji: wyłączyć
macierz, zainstalować, odtworzyć macierz z dysku na którym był
zainstalowany bootloader).

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/