SPECS: pcmcia-cs.spec (HEAD) [alchemyx]

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 16 Paź 2002, 13:30:53 CEST

On Wed, Oct 16, 2002 at 01:17:06PM +0200, Krzysiek Taraszka wrote:
> A ja to bym wogole wyp* kompresowanie modolow ... a po co ? bo IMHO
> zwieksza to objetosc initrd a nie zmniejsza (?)
To zrozumiałe, initrd sam z siebie jest skompresowany. A kompresowanie
skompresowanego nie daje zwykle dobrych efektów.

> poza tym heh, kto teraz ma dyski o pojemnosci 200Mb .. i 486'stki ?
> Przeciez kompresowanie jest nie potrzebne.

To podam Ci przykład z życia wzięty. Miałem router do POLPAKa z dyskiem
40MB (po co więcej???). Nie było tam basha, perla itp. kobył. Ale kernel
być musiał.

No i jak wszystko normalnie mogłem tam instalować poldkiem, czy rpmem,
to kernela nie, bo po prostu z tymi wszystkimi modułami się nie mieścił.
Musiałem więc rzeźbić z "rpm -Uvh --justdb" i ręcznym kopiowaniu jedynie
potrzebnych modułów. Z kompresją prawdopodobnie by mi się zmieściło.
A czas ładowania? Przecież na routerze moduły się ładuje raz na parę
miesięcy.

Inna sprawa, że dużo lepsze byłoby wydzielenie modułów do osobnych
pakietów, ale tu pojawia się problem wielkości pakietu w stosunku do
zawartości. Inne rozwiązanie które by mi się podobało, to możliwość
instalowania części pakietów. Czyli np. tylko moduł do konkretnego
kontrolera z kernel-modules-scsi.

Pozdrowienia,
	Jacek