LFS (było Re: Uwaga do poldka)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Sob, 19 Paź 2002, 12:06:14 CEST

On Fri, Oct 18, 2002 at 05:50:17PM +0200, Michal Kochanowicz wrote:
> Dzięki, mam jeszcze jedno pytanie: czy programy same z siebie zaczną z
> tego korzystać (nie wydaje mi się, kojarzy mi się jakaś flaga do
> open()),

Chyba jest flaga, a dla niektórych funkcji oddzielne syscalle.
Ale to jest przezroczyste, jeśli zdefiniuje się odpowiedni symbol (nie
bardzo wiem, który do czego dokładnie służy - w <unistd.h> jest ich
kilka, zawierających OFFSET lub LARGEFILE w nazwie).
Do tego jest jakieś makro autoconfa (nie pamiętam, czy standardowe, czy
tylko dołączane do coreutils).

> a jeśli nie, to czy jest jakaś lista programów, które to
> potrafią?

Listy nie widziałem.
Można grepować buildlogi na okoliczność występowania np.
-DFILE_OFFSET_BITS=64 w opcjach kompilatora (ale nie wiem, czy to jest
dodawane, jeśli kompilacja była na nagłówkach starego jądra).

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/