Jak robić w specu aby PLD robiło mknod /dev/net/tun c 10 200

Wto, 29 Paź 2002, 20:09:19 CET

On Tuesday 29 October 2002 19:57, Michal Kochanowicz wrote:

> Takie rzeczy dodaje się do pakietu dev.

Hm. Czemu dev ?
Chodzi mi o to że w dokumentacji jest że do działania demona trzeba:

 Linux kernel 2.4.x configuration
       linux  kernel  2.4.x needs to be compiled (static or module) with "Uni-
       versal TUN/TAP device driver support" in "Network device support".  The
       module  name is tun.o.  It requires a /dev/net/tun device. if it doesnt
       exists, do "mknod /dev/net/tun c 10 200"

W PLD nie ma wogóle /dev/net (nie mówiąc o /dev/net/tun) ...

--
Mateusz Korniak
"Black holes are where God divided by zero." - Steven Wright