[depesz@icm.edu.pl:] mail na devel-pl

Robert Grabowski Robert.Grabowski w 7bulls.com
Czw, 5 Wrz 2002, 12:01:58 CEST

Michał Cieślicki wrote:
> [...]
>
> hej
> ponieważ nie mogę znieść tego jaki syf jest w naszym postgresie,
> podejmuję się go naprawić/poprawić.
> to co chcę zrobić:
> 1. wywalić konfigurację z /etc/sysconfig
> 2. poprawić domyślną konfigurację w postgresql.conf
> 3. wywalić defaulową pracę w unikodzie (w/g mnie jest to niepotrzebne,
>    poza tym o ile wiem nadal są z unikodzie problemy z prawidłową obsługą
>    znaków narodowych (sortowanie, upper/lower itp). standardowe kodowanie
>    takie jakie jest uważam, że w zupełności wystarcza i działa!

Sortowanie w Unicodzie działa. Zrobiliśmy (ponad rok temu) sortowanie
unicodu bez lokali do postgres'a. Działało to tak, że w bazach z
kodowaniem w unicododzie podmieniało się dwie standardowe funkcje i
postgres z biegu sortował unicode poprawnie. (nie trzeba rekompilować
serwera). Nie daliśmy tylko obsługi chińskiego, japońskiego i jeszcze
jakiegoś (tzn. obsługiwaliśmy znaki max. 16 bitowe) sortowanie w
większości języków działało poprawnie. Jeżeli moje szefostwo na to
pozwoli, to można by było to włączyć do PLD.

> 4. poprawić sposób inicjalizowania bazy danych (np. polskie locale
> 5. dodać kompilację kilku rzeczy z contriba (pgbench, tsearch, pgcrypto,
>    możliwe, że ltree)
>
> czy ktoś jest przeciwko?

Ja jestem ZA!

> jeśli nie to rezerwuję postgresql.spec na weekend.

A nie chce Ci się spakietować 7.3 devel? :)

pozdrawiam

--
Robert Grabowski   7bulls.com S.A.

email: Robert.Grabowski w 7bulls.com