gd: obsługa GIF i Xpm

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Pią, 6 Wrz 2002, 21:18:43 CEST

Dlaczego gd ma domyślnie włączoną obsługę GIF-ów?  To nakłada obowiązek
uiszczenia opłaty licencyjnej na odbiorców z krajów, w których obowiązuje
patent Unisys.  Oprócz tego i w związku z tym: <http://burnallgifs.org/>.

Druga sprawa: brakuje obsługi Xpm.  Zanim zupełnie się w tych paczach
pogubiłem, w źródłach perl-GD znalazłem inną megałatę, która taką obsługę
pozwala włączyć [1].  Jednak nie czuję się kompetentny na tyle, żeby
to włączyć (no nie mógłbym o sobie powiedzieć, że wiem, co robię ;-).
Może ktoś na to spojrzeć?

[1]  gd obsługuje Xpm bez łatania, ale nie ma obsługi autoconf/automake
(wszystko ustawia się z palucha w Makefile).  Istnieją co najmniej dwa
zestawy łat (a przynajmniej wyglądają mi na różne), które tę obsługę
dodają.  Jak widać, w różny sposób.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]