[depesz@icm.edu.pl:] mail na devel-pl

Sob, 7 Wrz 2002, 12:33:43 CEST

On Fri, 6 Sep 2002, Hubert depesz Lubaczewski wrote:

> [...]
> argument przeciwko?
>
> ale o.k. tłumaczę:
> syslog on - tworzenie własnych logów (przez opcje pg_Ctl'a lub
> bezpośredni redirect jest do d... gdyż dodatkowo utrudnia robienie
> rzeczy typu logrotate czy wykorzystanie nowych funkcji syslog-ng'a (data
> w nazeie logu). a to jest *bardzo* ważne jak ma się duże instalacje bazo
> danowe które trzeba logować.
> log connections/pid on - connections pokazują to na czym się traci
> najwięcej czasu. dodatkowo umożliwiają w trywialny sposób wykrycie

IMHO domyślnie logowanie ruchu syslogiem jest błędem.
To jest dość specyficzna usługa i moze generować spory ruch. Wiadomo że
nei mamy z wiadomych względów włączonego asynchronicznego zrzucania logów
via syslog (ani s syslogd ani w syselog-ng) i juz choćby z tych powoół
należy trzyamć odpowdni zapas ilości odwoałąń na sekindę żeby tego nei
przeciazać.
jezle icoś teraz jest nie tak z logowaniem bez syslogd to należy to
poprawić żeby jednak rotacja logów chodziła poprawnie.

> pid on. czy naprawdę muszę to tłumaczyć?

Jżeli to oznacza skąłowanie pida w /var/run czy osobnym katalogu typu
/var/run/psql (dla klastra) to zgoda. Jęzlie oznacza to składowanie
gdzieś w okolicach /var/lib/psql to brak zgody. To samo powinno być z
konfiguracją która pwinna lądować też nie w /var/run/psql tylko w
/etc/psql.

> tcpip - dlatego, że aby zrobić cokolwiek sensownego i tak trzba to
> włączyć, a włączenie od razu niczego nie naraża i nie psuje (i jeśli
> ktoś chce mi udowodnić inaczej, to proszę. ale niech to będzie
> *udowodnienie*).

Na oko większść zastosowań to podłącznia do httpd. Bardo często łazi to na
tej samej maszynce. Tutaj nie jest potrzebne tcpip connections on.
Jak ktoś to potrzebować będzie to sobie włączy, a domyślnie przynajmniej
nie bezie  musiał się martić o to czy majac jeszcze vanilla instalacje
postgresqla w razie jakiegoś byka w tymże coś mu nie wlezie przez ten
port.