[depesz@icm.edu.pl:] mail na devel-pl

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 8 Wrz 2002, 17:10:42 CEST

On Sun, Sep 08, 2002 at 09:56:41AM +0200, Jacek Konieczny wrote:
> Jaki?
> Ja jestem z polski i używam Unicode w bazie.
> A tak wogóle, to o kodowaniu znaków w bazie decyduje administrator tej
> bazy, nie twórcy dystrybucji. IMHO initdb nie powinno być robione w
> %post, ani w żadnym skrypcie startowym --- najlepiej zostawić to
> administratorowi, najwyżej w %post napisać jakieś wskazówki.

Może być tak jak w mysql - w skrypcie startowym wywoływanym z parametrem
init. A w start w przypadku braku bazy zgłaszać błąd i proponować init lub
ręczne utworzenie.
Wtedy jak ktoś chce coś bardziej wymyślnego, to utworzy ręcznie, jak nie
to wystarczy uruchomić init. Mi tam się nie chce czytać manuala do initdb
przy każdym stawianiu postgresa do prostych zastosowań ;)

Jeśli chodzi o TCP - powinno zostać domyślnie wyłączone. Wolę cierpliwie
włączać tam gdzie potrzeba.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/