bulby w PLD + pytania

Jacek Osiecki joshua w ceti.pl
Śro, 11 Wrz 2002, 09:48:37 CEST

Witam!

Niedawno zainstalowałem PLD - z obrazków z 4.08... Może stare, ale nie wiem
czy te kwestie poprawiono:

1. polskie litery na konsoli
   Nie działają :-/
   A konkretniej - zamiast nich widać _
   Co ciekawsze, bo ręcznym uruchomieniu /etc/rc.d/init.d/console start
   wszystko jest jak trzeba - ale czemu trzeba ręcznie? Zwłaszcza że
   link do ../init.d/console jest w rc3.d...

2. konsola vs. vi/vim
   ... i pewnie nie tylko tam.
   Zupełnie zwalone kody klawiszy albo obsługa ich w w/w programach.
   Naciśnięcie strzałki w dół przełącza w tryb wprowadzania tekstu
   i wpisuje:
   ... itd.

3. RTC stores time in GMT
   Po kiego to??? Przez to dziwadło, przy właściwie ustawionym TIMEZONE
   zegar spieszy o dwie godziny...

Tyle zauważyłem po pierwszych kilku godzinach używania.

A teraz parę pytań:

- w konfiguracji kernela, przy wyborze rodzaju obsługiwanych binariów, przy
  "Java (OBSOLETE)" jest "M". Czemu? I czemu w ogóle jeszcze istnieje ta
  opcja kernela? Jak "obsolete" to chyba powinno wylecieć na zbity pysk? :-o

- W debianie od dawna w ssh zaimplementowana jest obsługa "SessionKeepAlives"
  Jest to - w obliczu wszechobecnych maskarad - bardzo mile widziana opcja...
  Bez niej używanie ssh jest skrajnie wkurzające - co chwila ubita sesja...
  Może by to dorzucić i do nas? Niestety debian ma niemiły zwyczaj pakowania
  wszystkich patchy do jednego megapatcha.... Niestety nie wiem czy ten patch
  nie koliduje z naszymi :-/

- czy już zrobiono coś, aby umożliwić instalację z CD SCSI? Przy użyciu
  instalatora jest to niemożliwe. Być może kosmiczne kombinacje z dyskietkami,
  nieudokumentowanymi komendami loadmodule i pkgload (czy jak to tam było),
  ale wypadałoby cokolwiek o tym napisać... Ja musiałem przegrać wszystkie
  CD na wcześniej przygotowaną partycję ext2 :-/

No, to tyle. Pozdrawiam!
--
Jacek Osiecki
joshua w ceti.pl