[perl] pliki *.ph, obecno¶æ socks.h w trakcie budowania

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Czw, 12 Wrz 2002, 21:39:29 CEST

On Thu, Sep 12, 2002 at 08:16:21AM +0200, Marcin Bohosiewicz wrote:

> A jak sprawdzic czy pakiet przy budowaniu nie korzysta z czegos czego nie
> ma w bezposrednich i posrednich BR'ach?
> Bo to moze sie zdarzac...

Ró¿nie, zale¿y od sytuacji... nie ma uniwersalnej metody.
Czê¶æ rzeczy wychodzi przypadkowo, przy budowaniu w odchudzonym
¶rodowisku (np. ¶wie¿o postawiony builder lub chroot) - kiedy okazuje
siê, ¿e zbudowany pakiet nie ma czê¶ci plików lub funkcjonalno¶ci tego,
co jest na ftp. Albo odwrotnie, jak siê okazuje, ¿e jest wiêkszy od tego
na ftp.

W przypadku bibliotek pomaga przegl±danie objdump -p binarek (nie trzeba
rêcznie - to wpada w zale¿no¶ci pakietów; i tu przydaje siê nasza
rozszerzona funkcjonalno¶æ find-requires, któr± co poniektórzy chcieliby
wyci±æ - bo od razu widaæ nazwy pakietów, nie trzeba sprawdzaæ (rpm -qf
lub poldkiem - wszystko jedno) ka¿dej biblioteki której nazwa niewiele
mówi).

Podobnie w przypadku modu³ów Perla (i te¿ przydaje siê nasze rozszerzone
find-perl-requires).

Czê¶æ mo¿na wy³apaæ przegl±daj±c buildlogi (testy w configure,
uruchamiane polecenia) - ale tego przewa¿nie nie chce mi siê robiæ -
tylko jak ju¿ mam konkretne podejrzenia.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-devel-pl