openssl na i386

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pon, 16 Wrz 2002, 16:03:48 CEST

Cześć

Właśnie zorientowałem się, że na serwerach mam jakąś historyczną wersję
openssl (0.9.6b-cośtam), więc postanowiłem zrobić upgrade.
Po upgrejdzie zwariowały mi między innymi apache (z mod_ssl) i python.
Zrobiłem upgradre do najnowszej wersji na FTP i nie pomogło.
Apachowi nie pomogło nawet przekompilowanie mod_ssl, pomogło dopiero
przesunięcie ładowania modułu SSL gdzieś pod koniec konfiga.
Sposobu na pythona nie wymyśliłem innego niż rekompilacja, więc będę
rekompilował, zobacyzmy co to pomoże.

Instaluję z Ra/i386. Inni nie zgłaszali takiego problemu, więc sądzę, że
właśnie z pakietami dla tej architekrury jest coś nie tak. Chyba że ktoś
ma inne pomysły. Problem objawia się tak:

$ python -c "import socket"
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 1, in ?
  File "/usr/lib/python2.2/socket.py", line 41, in ?
ImportError: /usr/lib/libssl.so.0.9.6.1: undefined symbol: OpenSSLDie
$ nm -D /usr/lib/libssl.so.0.9.6.1|grep OpenSSLDie
         U OpenSSLDie

Pozdrowienia,
	Jacek