Announce - wazna prosba do wszystkich

Sob, 21 Wrz 2002, 22:52:48 CEST

On Sat, 21 Sep 2002, Lukasz Jachowicz wrote:

> Zaczalem grzebac przy announce. W zwiazku z tym szukam:
>
> 1. szalonych miejsc w ktorych PLD na pewno jest uzywane - laboratoria,
> sejmy, stacje kosmiczne (debian tam jest ;)  )
>
> 2. kogos, kto pamieta historie PLD. Mam gdzies co prawda L+ z informacja o
> jego powstaniu, ale a) to nie o to chodzi  b) nie chce mi sie go szukac
> c) poza powstaniem cos sie chyba zdarzylo, nie? ;)
>
> 3. innych pomyslow :)

Jeżeli szukasz punktów zaczepienia do anonsu to nie zbieraj śmieci które
mało kogo bendą interesować. Czyli:

- pojawienie się w nonsie informacji tego gdzie PLD jest używane nie
  przekona nikogo o ile ten ktoś nie ujrzy tam szczegółów technicznych lub
  przynajmniej ich śladów które to pomysł zainteresowanie się PLD wciągnie
  kogoś bez reszty uczynią możliwym,

- całosć powinna zawierać fakty ale nie podane tak żeby sugerowały
  konkretna interpretaję. Przykład:

"PLD jest największą istniejącą dystrybucją Linuksa opartą o system
pakietów RPM."

  jest bez sensu. Tekst powinien zawierać jezlei juz suchą informacje o
  ilości zasobów, jego różnosrodnośći i ogólnej charakterystyce funkcjonalnej.
  To że komuś udało się zebrać w kupie najwięcej czegoś w jednym miescu
  jszcze o niczym nie musi świadczyć.

Jeszcze jedno: anons bedzie tym gorszy im będzie dłuższy. Ergo: wszystkie
ozdobniki, zdania zbędne lub nie niosące maksimum treści na jednostkę
zdania kwadratowego są do wywalenia.

W tekście annonsu nie powinno chodzić o przekazanie jak najwiekszej ilści
tereści wogóle. Powinno chpdzić o wywołanie maksymalnie dużej ilści
pozytywnych skojażeń.

Mówiąc inczej trzeba połączyć tu wodę z ogniem. Nie jest to niewykonalne
tylko trudne .. o czym przekonać sie bedzie mógł ktokolwiek kto zacznie
(wreszcie) myśleć nad opisaniem tego czym w niektórych przypadkach latami
się zajmuje.

Kolejna sprawa: jeżeli ktoś nie ma czasu brać udziału w pracach nad tym
tekstem od poczatku jego powstani do końca to wogóle nie powinien nic
robić.

Powyższym chcę dać do zrozumienia, że nie należy się zstanawiać nad tym co
w anonsie powinno być tylko co chcemy w nim przekazać. Chwila po tym jak
będzie już to wiadomo zarys niżej położynych szczegółów będzie się
pojawiał jako czysta konsekwencja.