Announce - wazna prosba do wszystkich

Lukasz Jachowicz honey w ep09.kernel.pl
Nie, 22 Wrz 2002, 22:48:46 CEST

On Sat, 21 Sep 2002, Tomasz Kłoczko wrote:

> Jeżeli szukasz punktów zaczepienia do anonsu to nie zbieraj śmieci które
> mało kogo bendą interesować. Czyli:
>
> - pojawienie się w nonsie informacji tego gdzie PLD jest używane nie
>   przekona nikogo o ile ten ktoś nie ujrzy tam szczegółów technicznych lub
Tu sie nie zgadzam. Trzeba napisac o fajnych miejscach po to, zeby
pokazac, ze PLD jest "powazna dystrybucja". Nie chce wymieniac wszystkich,
lacznie z Biblioteka Wiejska w Pcimiu Dolnym filia Pipidowa Gorna, ale
kilka fajnych przykladow na pewno sie przyda.

> - całosć powinna zawierać fakty ale nie podane tak żeby sugerowały
>   konkretna interpretaję. Przykład:

> "PLD jest największą istniejącą dystrybucją Linuksa opartą o system
> pakietów RPM."

>   jest bez sensu. Tekst powinien zawierać jezlei juz suchą informacje o
>   ilości zasobów, jego różnosrodnośći i ogólnej charakterystyce funkcjonalnej.
Wyciagnales kawalek wstepniaka. Zelazna regula pisania artykulow, ogloszen
prasowych itp mowi:

Pisz tak, zeby mozna bylo wziac nozyczki i odciac tekst po dowolnym
akapicie. To po to, zeby ktos kto przeczyta tylko pierwsze zdanie juz mial
w pamieci to, o czym jest calosc. Z autopsji podpowiem ci, ze nigdy nie
czyta sie calych announce'ow - jesli pierwsze 2-3 akapity nie powiedza mi,
o co biega i to mnie nie zainteresuje, nie czytam dalej. Po prostu nie ma
na to czasu.

Dlatego w pierwszej czesci IMHO trzeba wrzucic ze PLD jest the biggest,
nadaza za nowinkami typu ipv6, uzywa sie na calym swiecie, sa
super-stabilne instalacje... no wlasnie - gdzie. Dopiero kolejny punkt
powinien mowic, w czym jestesmy inni (jesli chcemy cos takiego pisac),
jakie sa "sztandarowe" pakiety itp.

> Jeszcze jedno: anons bedzie tym gorszy im będzie dłuższy. Ergo: wszystkie
> ozdobniki, zdania zbędne lub nie niosące maksimum treści na jednostkę
> zdania kwadratowego są do wywalenia.
Zgadza sie.

> W tekście annonsu nie powinno chodzić o przekazanie jak najwiekszej ilści
> tereści wogóle. Powinno chpdzić o wywołanie maksymalnie dużej ilści
> pozytywnych skojażeń.
uhm. Patrz moja pierwsza uwaga :)

honey
--