[poldek] uwagi ergonomiczne

Bartosz Jakubski migo w supernet.com.pl
Pon, 23 Wrz 2002, 17:17:22 CEST

Dnia 23 wrz o godzinie 12:41:43 +0200, Michał Cieślicki napisał(a):
(...)
> Chciałem dzisiaj troszkę pomęczyć temat poldka, który jest świetnym
> narzędziem, ale nie jest rozwinięty na tyle, żeby nie mieć zastrzeżeń
> do jego ergonomii.

(...)
> [...]
>    completion i fajnie się sprawuje. Jeden zgryz. Jak na konsoli coś
>    wpiszę i dochodzę do wniosku, że jeszcze nie chcę tego robić, to
>    naciskam ctrl-c i mam czystą nową linijkę prompta. W poldku trzeba
>    backspacem wykasować wszystko co się da. Dopiero wtedy np. działa
>    kombinacja ctrl-d, która daje możliwość opuszczenia poldka.
>    Chciałbym mieć możliwość wyjścia z niego wciskając i przytrzymując
>    ctrl, następnie 'c' (tu mnie przenosi do nowej linii, to co napisałem
>    zostaje na ekranie w linii powyżej), a później 'd'. I jestem w shelu.

Zbliżone: zapuściłem (z ciekawości) dist-upgrade w domu (bez dostępu
do Sieci). Poldek dla każdej grupy pakietów próbował je ściągać. Ctrl-C
przerywało ściąganie danej grupy i przechodziło do następnej. Pakietów
było prakie 300. Dopiero dwa SIGTERMy wysłane pod rząd z drugiego
terminala wykończyły poldka.

> [...]
>    przynajmniej to jedna z najwygodniejszych cech linuxowego wiersza
>    poleceń.
> 4. Przydałoby się, żeby poldek potrafił ile czasu pozostanie do
>    zakończenia danej operacji. Nie mówię o policzeniu czasu do
>    ściągnięcia jakiejś paczki, ale wszystkich.
>    Załóżmy, że się spieszę, mam 20 minut czasu, sdi i robię
>    poldek --upgrade-dist
>    Chciałbym wiedzieć zanim zacznę coś robić ile to może potrwać i czy
>    nie zostawić sobie tego na później.
> 5. Troszkę brakuje mi możliwości skorzystania z potoków w ramach samego

Zgadzam się z powyższymi (zwłaszcze 4 i 5)

> 6. Zastanawiam się, czy nie warto pomyśleć nad zastąpieniem, jeśli się
>    da oczywiście, domyślnego pagera (more) na lessa. Jak wiadomo less
>    jest wygodniejszy.

Pytanie jak wyłączyć pager w poldku?
Mi znacznie lepiej idzie, gdy posługuję się Shift+PgDown/PgUp

--
-- .- Bartosz Jakubski  ------------------- Sosnowiec -. --
-- |  Free Software is a matter of liberty, not price  | --