wall i write

Czw, 26 Wrz 2002, 22:33:16 CEST

On Thu, 26 Sep 2002, Mariusz Mazur wrote:

> Co się robi jak inni użytkownicy nie wiedza jak z write'a kożystać? Ano
> wpisuje mesg n. A co się robi, jak inni użytkownicy nie potrafią użyć wall'a
> w sposób właściwy? Ano nie wiem co się robi. Ktoś mi wytłumaczy jak wyłączyć
> walla? Bo zmiana uprawnień oczywiście skutkuje do najbliższego poldkowania, a
> nie o to mi chodzi.

$ mesg y
$ tty
/dev/pts/6
$ ls -l /dev/pts/6
crw--w----    1 kloczek  tty      136,  17 09-26 22:16 /dev/pts/6
$ mesg n
$ ls -l /dev/pts/6
crw-------    1 kloczek  tty      136,  17 09-26 22:16 /dev/pts/17

I po czymś takim sgid=tty binarki wall i write nie są w stanie pisać po
moim tty. Jeżeli u Cibie jest inaczej to najwidoczniej ptyfs masz
montowane nie z grupą tty. Sprawdziłem na systemnie jaki kilkanaście dni
temu instalowałem z instalatora i:

$ mount
/dev/hda3 on / type ext2 (rw)
proc on /proc type proc (rw)
/dev/hda1 on /boot type ext2 (rw)
pts on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=600)

w /etc/group jest:
tty::5:

czyli wszystko w domyślnej konfiguracji jest OK.