1.0 - jak?

Pon, 30 Wrz 2002, 12:39:16 CEST

On Mon, 30 Sep 2002, Artur Frysiak wrote:

> Won mi z ładowaniem fontów z initrd. Od tego są skrypty startowe.

Wbrew pozorom nie jest to taki głupi pomyśł. Oprócz tego że to w niczym
nie przeszkadza to co więcej załatwia to że od początku dizałania skryptów
startowch na konkretnym VT są już załadowane włąsciwe fonty.

Jedyne co by trzeba zrobic to pzrepisać kawąłek z setfont do bsp żeby
tnże mógł samodzielnie załadować font.

O ile dałoby sie inicjować FB z modułu to mołoby się to odbywać na tym
samym etapie.

> A cały problem rozbija się o to że fonty leżą w /usr i trzeba poczekać z
> ich ładowaniem do momentu dorwania się do /usr.

Wystarczy wkopiować co trzeba w initrd na etapie tworzenia tegoż. Płożeni
plików fontów przy takim podejście nei musi sie zmieniać i nei ma to
faktycznie żadnego znacznia.

> Ale przecież można to załatwić podobnie jak w Debianie czyli kopiując
> startowy font do /etc.
> Podobnie z mapą klawiatury można zrobić.

Artyr ale ustawianie fontów na tym etapie to już jest za późno.

Ze skryptów musisz wypisać informacje o tym że masz możliwość wykonywania
skryptów krokowo, potem że bedzie próba montowanai root fs i innne
czynnosci. Dopiero dużo później masz gwarację, że masz jzu dosęp do /usr
i fontów. To wszystko neizaleni od ustawień klawiatury bo to mzoę się obyć
w tym punkcie co obecnie.
Używany w initrd font mógłby być spokojnie próbować na podstawie
/etc/sysconfig/i18n o iel nie byłby zdefiniowany w /etc/sysconfig/console.

Dzieki temu od pocżatku działnai skryuptów startowych moznaby używać
znaków dowlnego jezyka bez kaleczenia go przy wypisywaniu w nim
komunikatów.