O Autodektekcji sprzętu - koncepcja

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Wto, 1 Kwi 2003, 19:01:42 CEST

On Tue, Apr 01, 2003 at 05:03:22PM +0200, Kosmo wrote:
> [...]
>
> Wszystko pięknie, ładnie i ma sens. Ale Co właściwie ma robić ta biblioteka ?
> Wykrywać sprzet. Ok - bierzemy źródła lspci i gotowe - mamy śliczną bibliotekę
> zwracającą PCI ID urządzeń. Do tego przydało by się mapowanie tych numerków
> na nazwy urządzeń. Co prawda tego nie ma być w tej bibliotece (a może ma).
> Ale to też proste - lspci ma bazę nazw możemy ją wykorzystać.
> Tylko nie mogę zrozumieć po co przepisywać lspci? Możliwe, że taka
> biblioteka ma sens insteć przy wykrywaniu czegoś innego - ale pisanie
> jej tylko po to, żeby zwracała PCI ID moim zdaniem nie ma sensu.

O, odkrywanie Ameryki? :)
Ta biblioteka nazywa się libpci.
Jest w źródłach pciutils, a w postaci statycznej w pakiecie
pciutils-devel (nie ma dynamicznej wersji).

> Już
> bardziej uzasadnione jest pisanie czegoś takiego dla ISAPNP - tam
> wykrywanie sprzętu też polega na porównywaniu ID, ale nie ma takiego
> ładnego narzędzia jak 'lsisapnp'. Czy zatem opłaca się nam ją robić ?

isapnpdump - pewnie po jakimś przefiltrowaniu (nie pamiętam, tylko parę
 razy uruchamiałem i nie u siebie, jakoś udało mi się ominąć etap kart
 ISA PnP).
Do tego jest biblioteka w pakiecie isapnptools-devel.

Podobnie z USB (libusb, usbutils).

> Następna rzecz to modularnosć - zrobienie jednej biblioteki do
> wszystkiego też nie ma sensu - po co procedury wykrywania monitora
> programowi do ustawiania kart sieciowych ?. Jeśli już mają to być
> biblioteki to zrobić coś z PODOBNYM API (ale nie takim samym - tego się
> nie da zrobić) osobno do PCI, ISA, karty graficznych i monitorów (tego
> się nie da łatwo rozdzielić) etc.

Do monitorów nie kojarzę osobnego narzędzia - kod jest w serwerze XFree86.