O Autodektekcji sprzętu - koncepcja

Kosmo kosmo0 w wp.pl
Wto, 1 Kwi 2003, 21:35:43 CEST

On Tue, Apr 01, 2003 at 07:41:09PM +0200, Grzegorz Godlewski wrote:
> Do tego dorzuciłbym wykrywanie dla rescuecd i przenośnego dysku (często
> wędruje z moim i montuje go w różnych komputerach).
> Co do prędkości (haps bazuje na kudzu) to powolność bierze się
> głównie z powodu wykrywania urządzeń podpiętych do seriala, psaux itp.
> Pci, usb, ide lecą bez opóźnień. To na jakich szynach program musi
> być konfigurowalne. Oprócz tego co kudzu program wykrywa procesory,
> partycje, monitor, ilość preinstalowanej pamięci, bios.

Wszystko w swoim czasie ...

> Nie. Sprzęt należy podzielić według szyn do których jest podłączony.
> To jakiego jest typu jest sprawą wtórną i nie dotyczy autodetekcji,
> a tworzenia plików konfiguracyjnych.

True.

> Ja jestem człowiekiem wygodnym i jak sobie coś połącze to ma mi
> się skonfigurować i tyle! Ale to, które rozwiązanie jest stosowane
> w danym komputerze niech zależy od konfiguracji.

Proponuję zatem 2 tryby pracy:
 - automagiczy - coś a'la knoppix - pliki conf generowane automagicznie
   przy stacie, użytkownik nie jest męczony pytaniami.
 - ręczny - coś a'la kudzu - pyta się o każdą zamianę sprzętu i zmienia
   pliki za zgodą użytkownika.

Proponuję też połączyć siły w imię autodetekcji sprzętu w PLD i
opracowanie krok po kroku tego jedynego i najlepszego programu do
automagicznej konfiguracji linuxa.