[rfc] HOME-ETC.txt [było: Re: Wolna amerykanka w PLD?]

Tomek Orzechowski orzech w pld.org.pl
Wto, 8 Kwi 2003, 15:23:52 CEST

[08 kwiecień, 2003] Michal Moskal napisał:

>IMHO CONFIG_DIR powinno być bezwzględne. To żaden problem tak to ustawić
>w ~/.*profile, a patche są znacznie prostsze, np. wystarczy często
>zmiana getenv("HOME") na getenv("CONFIG_DIR") ? getenv("CONFIG_DIR") :
>getenv("HOME").

Zmiana CONFIG_DIR z względnego na bezwzględne nie powinna być dla
użytkownika dużym problemem. Po prostu zamieni
export CONFIG_DIR=etc na
export CINFIG_DIR=$HOME/etc

Ktoś kiedyś (blues?) sugerował, że dzięki temu konfigurację można
trzymać w różnych egzotycznych (/etc/$USER, /var/costam/$USER etc)
miejscach. Nie widzę problemu, żeby mechnizm był na tyle elastyczny i na
to pozwalał.

>Chyba, że chcemy zrobić patch na glibc. Tyle, że to nie
>bardzo mi się podoba (funkcje glibc mają jasno zdefiniowaną semantykę,
>np. przez SUS czy ISO C, a my chcemy ją zmieniać).

IMHO 'poprawianie' glibc nie wchodzi w grę.

--