Wolna amerykanka w PLD?

Wto, 8 Kwi 2003, 15:18:35 CEST

On Tue, 8 Apr 2003, Tomek Orzechowski wrote:

> [...]
>
> Czyli wracamy do dyskusji nt dokumentu HOME-ETC.txt
>
> 	cvs://cvs.pld.org.pl/PLD-doc/home-etc/HOME-ETC.txt
> 	http://cvs.pld.org.pl/PLD-doc/home-etc/HOME-ETC.txt

Dokładnie.

> Zainteresowanych prosiłbym o zapoznanie się z tym tekstem i zgłaszanie uwag
> (na listę, nie bezpośrednio w repo!).
>
> Rozumiem, że niezainteresowani nie będą mieli później prawa psioczenia
> na zawarte w HOME-ETC.txt ustalenia i działania na własną rękę, więc
> zachęcam do dyskusji.

Taki powrót do korzeni bedzie tu chyba najlepszy.
Zaczał to Paweł Siewca. Pawłe jak już sie za coś weźmie zwykle cieżko się
do tego przyczepić jeśli chodzi ospójność. Rozmawijać o pomyśle
spedziliśmy w sumie dość dzożo czasu na ircu i na telefonach nad samymi
załzoęniami, konsekwencjami zmian według konkretncyh założeń i mozliwymi
scenariuszami. Od tej strony zostało to skończone, a całosć przybrała
spójną formę w domkumencie jaki wpadł do repo.

Po początku prac nad tym (dokumentacja + pierwsze próby) Paweł przez
dłuzszy cza nei maił efektywnie czaus żeby nie tyle jzu nawet dorabiać
kolejne modyfikacja co pilnować spójności tego co robia inni. To jest
takze powód tego że całosć zaczęła się rozpływać. Tu widać jak istotna
rola w tego typu rzeczach przypada liderowi takich poczynań.w lider nei
koniecznie musi wszystko robic ale powinien przynajmniej pilnować i
tłumaczyć innym o co w tym wszyskim chodzi.

Nie wiem czy Pawłe ma zamiar w to się jeszcze włączyć ale taki luder
pilnujący całości jest tu neiwatpliwie potrzebny. Takich liderłó beziemy
potrzebować więcej przy kolejncyh rzeczach po to żeby dywersyfikować
kiedrowanei całościa tgo co robimy.

Z tego co pamietam z pierwotncyh jeszcze rozmów to jedyna rzeczaq co do
której miałem zastrzenai była sama nazwa zmiennej. Chodzi o to, że w
takiej ogólnej tradycji stylistyki nazw zmiennych raczje nie ma zpmiennych
które w nazwie mają znak podkreslenia. Sam proponowałem CFGDIR albo
ETCDIR. Mie wiem jakie odczucia co do samej nazwy maja inni i czy sa
one podobne ale jeżeli byłyby one podobne i jezlei już się cofamy do
podstaw to możnaby i to w razie czego zmienić.

I jeszcze jedno. Żeby całosć miałą ręce i nogi to prędzej czy później
należałoby zrobić stonę projektu w której mozliwei krótko, ziwęźle i
przystepnie i nie tylko po polsku byłoby wytłumaczone po co to jest.
Chodzi o to żeby z czasem sami maintainerzy poszczególnych projektów nawet
sami siegali po tego typu nasdze modyfikacje i właczali bez anszego
udziału. Ergo: wymagać bezie to pewnej akcji proagandowej. Nie koenicznoe
musiomy z tym ruszać juz teraz ale wszelkie nawet obecne działania muszą
być takie żeby ową akcję ułatwiać i jej nie gmatwać.
Wirtualkę na potrzeby całosć + moduł w cvs aktualiizowany jak inne nasze
zasoby vai cvs z CURRENT postawię jak tylko ktoś zacznie pracować nad
zawartościa takiej strony.

I jeszcze jedna uwaga: to co pierwotnie zrobił Pawłe i co zamknał w
wzmiankowanym dokumencie mozę wymagać jakis korekt. Jezlei tak by było to
propozycje zmian do tegoż dokumetu prosiłbym o podsyałanie tutaj w postaci
wyjscia z "cvs diff -u" *zanim* zmianę ktoś naniesie.