HOME_ETC

Czw, 10 Kwi 2003, 02:44:48 CEST

On Thu, 10 Apr 2003, Tomek Orzechowski wrote:
[..]
> Względne, czy bezwględne?

Względne. Względem $HOME.

> ****
>
> Jeszcze jedna ważna sprawa, która nie wypłynęła dotychczas, chociaż
> kloczek (niejawnie) o tym wspominał - usuwamy wiodące (leading) kropki z
> nazw plików i katalogów znajdujących się już wewnątrz home_etc?
>
> IMHO usuwanie kropek jest porządane - ułatwia operowanie na plikach
> (tak, wiem, wygoda to rzecz względna, ale wciśnięcie m,u,tab zamiast
> .,m,u,tab żeby dostać się do muttrc JEST wygodniejsze). Wadą tego
> rozwiązania, na którą Tomek zwrócił uwagę jest to, że przenosząc
> konfigurację do/z home_etc trzeba zmieniać nazwy plików - ręcznie lub
> [...]

Załóżmy że po NFS, AFS czy GFS masz na innej maszynce dosęp do swojego
katalogu domowego i że nie jest to ten sam katlog co lokalnie. Przy
usuwaniu a w zasadzie powinno być zmienianiu nazw plików nie możesz np.
poprzez automonter via /net czy /afs nie możesz wskazać swojego katalogu
domowego na tej innej maszynce o ile tam masz pliki po staremu. Robi się
mętlik i rzecz która zamiast poszerzać możliwiości zacznie z racji takich
"trików" więcej wkurzac niż przynosić porzytku.
Jeżeli komuś napraqwdę przeszkadza kropka w nazwie to dlaczego nie doda
dowiązania ?
Z tego powodu jest to nie do zaakceptowania bo wprowadza pewną
konterkstowość nazw zamiast (tylko) relokację.