[rfc] HOME-ETC.txt [było: Re: Wolna amerykanka w PLD?]

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Czw, 10 Kwi 2003, 20:00:50 CEST

On Wed, Apr 09, 2003 at 14:46:46 +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Paweł .. przecież masz zmienną bezwzgledną. Nazywa się $HOME. Po co
> jeszcze jedna ? Jakies upiększenie ? Czy może porostu właśnie btrak

No ku* genialnie, to mam sobie $HOME na /mnt/gulb/whatever przestawić?

> Tak czy inaczje $HOME jest także wykoprzystywane w wielu innych miejscach.

No czyli jednak jej nie mogę używać. To jak, przez ../../../../? Ktoś
się źle czuje.

> Dotąd oznaczał on katalog wspólny do pewnych działa jak i kaytalog główny
> do tego żeby *w ramach* $HOME trzymać inne zasoby w tym i konfiguracyjne.
> Wszystko do takweigo modelu jest przystosoweane. Powtórze, że w pierwotnym
> zamyśle całosć była pomyślana jako sposób na relokacje w *ramach $HOME*
> tylko zasobów konfiguracyjnych.

Powtórzę: w PIERWOTNYM. Kto się nie rozwija, ten stoi w miejscu.

> Wszelkie inne kombiacje z wyjrzedzaniem z tymi zasobami po za $HOME są już
> bardzo luźną interpretacją po za wszelkie dotychczasowe standardy
> trzymania zasobów prywatnych uzytkownika.

Dotychczasowe.

> Nie Paweł. Tego typu podejście jest już WARIACTWEM i uzasadnionym tylko
> "potencjalnym" ryzykowaniem narazania kogoś na coś czego sam nie używasz
> i jestem przekonany że nie użyjesz (mowa o uwspólnianiu konfiguracji).
> Wiesz na ile róznych sytuacji typu róne tmp race i inne w ten sposób
> narazasz całosć ?

BZDURA. Tak samo będzie, jak z $HOME/etc zlinkuję do wspólnego katalogu.
Rozumiem, że właśnie wpadłeś na pomysł wycięcia home_etc?

> Zauważ, że zwykle to co robi sie w ramach $HOME nie
> podlega ścisłemu i szczegółowemu audytowi. Dlaczego ? Ano dlatego że
> wiadomoze zasoby tutaj obecne bądą należeć do  konkretnego i tylko jednego
> użytkownika.

A mój użytkownik ma kilka SWOICH katalogów w filesystemie.

> Przykład: cvs używa $(HOME) do przechowywania .cvspass. Narazisz się na
> ryzyko używania tych samych haseł z kimś innym bo akurat chciałeś mieć
> taka sama konfigurację KDE jak kumpel ? Czy to naprawdę tak trudno

Przykład: cvs używa $(HOME) do przechowywania .cvspass. Narazisz się na
ryzyko używania tych samych haseł z kimś innym, bo akurat chciałeś mieć
taką samą konfigurację KDE jak kumpel?

Rozumiem, że znowu postulujesz usunięcie CONFIG_DIR, bo można sobie
zsymlinkować ~/etc?

> Jeden przez drugiego chętnie dodaje "popieram" ale nikt jakoś nie zadaje
> sobie pytań typu "a co by było gddyby tak ? " mając na myśli założenie

Każdy jeden myśli, tylko Tomek K. ma już swoje zdanie i nawet nie czyta
tego, co inni piszą. Dlatego też na ewentualną Twoją odpowiedź na tego
maila nie będę odpowiadał.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>            USA sux
        ...Dżahilijja... znowu? Nadal...