kernel w ac

Piotr Szymański djurban w averne.net
Pią, 11 Kwi 2003, 22:19:42 CEST

Hi,
Trzeba przedyskutowac sprawe jadra w ac.
Do ac od poczatku duza czesc developerow proponowala 2.6, bo juz przestarzale
ra mamy i chyba ac nie ma takie byc, robienie 2 jader jest bez szans (nowe
watki w glibc i masa zmian w innych pakietach). Tym ktorzy chca miec w ac 2.4
polecam pozostanie na ra, chyba ze wydawanie dystrybucji w PLD jest
podporzakowane grupie uzytkownikow ktorzy laduja je na serwery, mnie to
obojetne bo ac i tak pewnie nie bede instalowal, ale mam troche dosc
sluchania prosb o nowe pakiety.
Poza tym nie chcialbym zeby nadal trwala taka sytuacja:
---
Po paru godzinach przekonalem qmpla ze PLD jest dobrze zaprojektowane i dziala
naprawde sprawnie, na co on
- Spoko, skad sciagnac jakas porzadna wersje PLD?
- Nie da sie
- He?
- Porzadnej wersji jeszcze nie wydano.
---
Ale w takim razie co z serwerami?
Tutaj proponowalbym takie rozwiazanie, niestety wiazaloby sie ono ze zlamaniem
dobrej filozofii dzimiego, ktora mialaby polegac na nierozwijaniu Ra.
Chodzi o to zeby wydac Ra 1.1, w ktorym zawarlo by sie wszystkie tam smieci
ktore blues i rmf wymysla i do nieego jako _alternatywne_ jadro dodaloby sie
2.4. (Tak robi debian ze swoim stable, w 3.0 jest 2.2, a 2.4 jako opcja). I
potem ra byloby utrzymywane przez dlugi czas tylko wsecurity (bo na serwerach
nikt nie potrzebuje nowosci) a gdy 2.6 sie ustabilizuje to wtedy ci co chca
to przejda ci co nie, to niech siedza na ra.
--
Piotr Szymanski
djurban w averne.net