kernel w ac

Michal Zawalich michuz w pld.org.pl
Sob, 12 Kwi 2003, 00:08:10 CEST

Dnia 2003.04.11 23:38 Mariusz Mazur napisał(a):

> Akurat chodziło mi o serwery. Poza tym nie mam pojęcia co miałoby
> oznaczaś
> stwierdzenie 'polski debian'.

Teraz trochę bardziej konstruktywnie.
Wszystkim nam chodzi o jak najlepszy rozwój PLD i jego popularność.
Z tej troski wyłoniły się jakby dwa nurty jego rozwoju. Pierwszy -
oparty częściowo na modelu Debiana - polega na podążaniu
"stabilną" drogą, co niesie za sobą wiele pozytywnych cech jak na
przykład stabilność, jak również wiele negatywnych trendów takich
jak
bycie zawsze out-of-date (jak wiemy debian cierpi na taką
dolegliwość). Drugi nurt rozwoju polega na "ucieczce w przód".
Zaletą tego jest innowacyjność, a wadą dłuższy proces
stabilizacji. Jest to po części kopia tego, co się działo z PLD lat
temu kilka (jak wiadomo wtedy używano kernela 2.1.x i dodano wsparcie
m.in. dla ipv6).

Zmierzam mianowicie do tego, że w sumie chyba nadeszła pora
zadecydować którą drogą pójdzie dalszy rozwój PLD. Ja już się
opowiedziałem po której stronie stoję i zdaję sobie sprawę, że w
sumie decydujący głos będzie w sumie zależał od Tomka K. i kilku
innych "szych" :). Jedynie mogę mieć nadzieję, że zdecydują po
mojej myśli lub zapropomują jakiś rozsądny kompromis na który
będę w stanie przystać.

Pozdrawiam.
Michał Zawalich