subversion, cvs etc - efektywność svn diff, inne WebDAV z apache-mod_dav

Pon, 14 Kwi 2003, 16:03:19 CEST

On Mon, 14 Apr 2003, Marek Guevara Baun wrote:
[..]
> Czy ktoś ma doświadczenia na ile svn diff jest skuteczny
>

> Jeśli binarny diff svn-owy jest prostym diffem to teoretycznie,
> w dłuższej skali czasu, bardziej efektywne (dla zużytego
> miejsca na dysku) byłoby przechowywanie źródeł programów w postaci
> rozpakowanej.
>
> Jeśli natomiast svn diff radzi sobie ze skompresowanymi plikami w taki
> sposób, że najpierw je dekompresuje, a dopiero potem robi jakiegoś
> inteligentnego diffa - wtedy rzeczywiście jest szansa, że repozytorium
> svn nie rozrośnie się do monstrualnych rozmiarów po kilku zmianach
> [...]

Z teori informacji i tego jak wpływa kompresja na dystrybuantę rozkładu
losowego wiadomo bajtów o konkretnych wartościach na plik tekstowy
wiadomo że ów rozkład losowy po kompresji ulega spłaszczeniu czyli różnic
będzie mniej niż pzred kompresją czyli że nei ma sensu najpierw
kompresować a potem robić diff-a (jeśli już to w odwrotnej kolejności
czyli wygenerować różnice i skompresować).

> Co do wykorzystania rozpakowywanych źródeł (sam rozmiar przy transmisji
> sieciowej nie powinien być tu problemem gdyż jest szansa że ktoś kto
> ściąga pakiet ma starszą wersję źródeł i dostaje tylko diffa,
> a i sama transmisja svn/ssh lub http może być kompresowana)
> skrypt builder widząc w specu wpis typu
> Source0:   http://www.example.com/path/kernel-2.7.66.tar.bz2
> zamiast najpierw cvs-ować kernel-2.7.66.tar.bz2 z SOURCES
> svn-ował by drzewo/moduł kernel-2.7.66 (lub kernel z release
> 2.7.66) i po skompresowaniu do tar.bz2 (czego może dało by
> się uniknąć) wrzucał do lokalnego SOURCES

Gdyby w Source#: były tylko pliki tarów ze źródłami to możnaby to
wykonywać.Tak czy inaczje nie tylk otego typu pliki tam trafiają. Po
drugie ilość operacji które by sięwykonywało po stronie repozytorium
zarżnęłaby to kompletnie. Ergo: nawet myślnie o takich rzeczach jest już
pozbawione realnych podstaw.

[..]
> Same commity SOURCES można oskryptować m.in. w HTTP-DAV (perl)
> lub też używać shella dave.

PKP .. ja wiem że to nowe puszyste zwierzątko nawet nie gryzie i ma takie
ładne uszy za które można je tarmosić tylko w czym ono jest lepsze od tego
które biega już w młynku jaki napędza to co używamy ?