SPECS: solid-pop3d.spec (HEAD)

Tomek Orzechowski orzech w pld.org.pl
Wto, 15 Kwi 2003, 09:53:29 CEST

[15 kwiecień, 2003] Tomasz Trojanowski napisał:

>Błąd polega na tym, że nscd keszując passwd itp nie monitoruje czy nie
>zostały one zmienione. Objawia się to np. tym, że po stworzeniu
>użytkownika nie da się od razu utworzyć pliku z jego uidem, bo krzyczy że
>nie ma takiego użytkownika. dlatego w przypadku dodania nowego użytkownika
>lub grupy dobrze jest zrestartować nscd.

Już kloczek kiedyś o tym pisał (ale o ile pamiętam nie rozwinął myśli)
bo sam się na to nadział instalując postfiksa. IMHO rozwiązania są dwa

1. wolniejsze - nscd sprawdza mtme/ctime plików

2. efektywniejsze - narzędzia z shadow po zmianie plików informują nscd
o tym fakcie (o tym zadaje sięTomek wspominał).

Jak powinno być - nie wiem. Obecna sytuacja wymaga poprawek w jednym
albo w drugim.
Swoją drogą przydałoby się jakieś nscd-sync albo coś takiego (podobnego
z update-db z nss-db) na okoliczność ręcznego grzebania w plikach nss.

--