SPECS: dnsmasq.spec (HEAD)

Wto, 15 Kwi 2003, 19:09:25 CEST

On/Dnia Tue, Apr 15, 2003 at 04:53:43PM +0200, Michał J. Podyma wrote/napisał(a)

> imho zaden argument, to samo mozna by powiedziec o np sendmailu
> i postfixie czy o serwerach ftp, bo chce miec to i to - bo chce sobie
> dokumentacje poczytac, zobaczyc jak to dziala
Moim zdaniem w ac powinny wylecieć te wszystkie sztuczne obsoletes.
Obsoletes w ogóle oznacza ,,przestarzały, nie będący w użyciu''.

Obsoletes powinno być stosowane tylko w przypadkach gdy:
1) pakiet zastępuje inny ale _kompatybilny_ program.
   Kompatybilność jest tu niezwykle istotna.
2) pakiet o nowej nazwie zastępuje starszy o innej nazwie
3) któreś podpakiety zostały włączone do pakietu głównego
   i instalacja głównego powinna usunąć te już nie istniejące
   w obecnej wersji podpakiety.

My stosujemy to sztucznie ograniczając możliwość instalacji kilku
serwerów www, ftp i tak dalej.

Po co mi kilka serwerów www czy ftp? Otóż na jednej maszynie mam masę
wirtualnych serwerów i klienci potrzebują różnych możliwości. Jeden
potrzebuje apache1 (różne dziwne moduły, których nie ma dla apache2),
inny chce apache2 (choćby po to by postawić serwer svn). Z ftpd'ami jest
to znacznie bardziej widoczne. Osobiście mam dwa różne serwery ftp na
jednej maszynie na różnych IP bo po prostu są to kompletnie inne serwery
ftp o potrzebnych mi możliwościach.

Generalnie proponuje nie używanie obsoletes w sposób szcztuczny
i wycofywanie takiego użycia ze specy.

--
Arkadiusz Miśkiewicz    CS at FoE, Wroclaw University of Technology
arekm w sse.pl   AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD, arekm(at)ircnet, PLD/Linux