[STBR/security] snort

Śro, 16 Kwi 2003, 22:43:19 CEST

On Wed, 16 Apr 2003, Paweł Gołaszewski wrote:
[..]
> Nadmiarowe i zbędne.

Zapamiętaj, że napisałeś to dzisiaj, a przypomnij sobie wtedy kiedy okaże
się że było to w czymś pomocne. Jak to sięzdaży to niezapomni przyść z
piwem w ręku :)

Powiem tak: w niczym to nie przeszkadza.

Wystarczy mi dzisiaj tu to że jakiś czas temu znajomy nie mając dużo czasu
opowiadając mi że w solku prosta identyfikacja zasobów co do tego z której
wersji pochodziły jakieś zasoby uratowała mu tyłek. Wspomniał przy tym że
warto żeby i PLD miało prosty klucz do identyfikacji zasobów pod tym
kontem wersji dystrybucji i porcji aktualizacji.

Kiedyś do upadłego kłuciłem się o konmasowanie wszystkich kernel* tak żeby
były generowane z jednego src.rpm (dzisiaj patrząc po updates/security
widać że miałem rację) i nie mogłem przekonać reszty. Dzisiaj mogę
spokojnie stwierdzićze wtedy miałem rację. Dzisiaj także jeżeli nawet nie
potrafię Ciebie przekonać czy kogoś innego tym raz jednak nie zrezygnuję
z tego bo wiem, że identyfikacja tego typu rzeczy przydaje się ludziom
*długo* eksploatujacym systemy bez ich głębokiej aktualizacji
ograniczjącej się tylko do niezbędnego minimum zktualizacji kiedy
aktualizacji po drodze było wiele ale były niewielkie.
Jeżeli ktoś chciałby powiedzieć że nie ma systemów opartych o Linuxa które
eksploatowane były długo to dodam że w zeszłym tygodniu byłem wzywany do
pomocy przy systemie który bez zmian chodzi od szesciu lat (system
na kernelu 1.2.12 obsługujący 15cie końcówek kas posnetowych w Groszu we
Wrzeszcu).

Mówiąc jeszcze inaczj: pies morde lizał płytkiej estetyce jeżli kłuci
się ona z potencjalną użytecznością/przydatnością jakiejś cechy.