PLD-doc: Optimization-pl.txt (NEW)

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Wto, 22 Kwi 2003, 15:32:35 CEST

On Tue, Apr 22, 2003 at 15:24:25 +0200, Piotr Szymański wrote:

> Jesli chodzi o KDE:
> Niezbyt mi sie podoba, bo bedzie z tego balagan.

Możemy albo dalej ciągnąć na -O2 - bo to jest optymalne, albo mieć na
prawdę dobrze zoptymalizowane pakiety. Dlatego wczoraj sprawdziłem tę
metodę na zsh.spec, żeby opisać zunifikowany styl wprowadzania zmian we
flagach. Dzięki temu można będzie grepować w poszukiwaniu $newoptflags i
ewentualnie dokonywać zmiany z automatu.

> Wszystko kompiluje z -O3. Konqueror dziala na pewno szybciej. OO zaraz
> sprawdze.

A porównywałeś z -Os? Jakbyś miał chwilę wolnego czasu CPU i byś mógł,
byłoby świetnie:) Bo ja też chciałbym mieć szybkiego konquerora czy OO,
ale wszystkiego sam przecież kompilował nie będę, a tym bardziej jeśli
widzimy kiedyś PLD na desktopie, to trzeba infrastrukturę przygotować.

> A -O3 tego nie dodaje automatycznie?

Nie. A to daje czasem duże oszczędności na rozmiarze binarki, co się
przekłada na prędkość pracy.

> Nikt na kde-devel nie sprawdzal tego, wiec moge sie zaoferowac, pod warunkiem
> ze mi ktos wyjasni co to jest tak dosyc szybko i jasno bo nie chce mi sie
> czytac tamtych tekstow.

Zamiast dynamicznie relokować biblioteki współdzielone, przydziela im na
stałe sloty, dzięki czemu unika się liniowego przeszukiwania pamięci.
Czy jakoś tak, nie czytałem dokładnie, bo kloczek podsumował to jako
łatanie jakieś.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>            USA sux
        ...Dżahilijja... znowu? Nadal...