SPECS: gd.spec (HEAD)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Śro, 23 Kwi 2003, 22:18:39 CEST

On Wed, Apr 23, 2003 at 06:40:15PM +0200, Artur Frysiak wrote:
> [...]

$ grep -l ldflags /usr/bin/*-config
/usr/bin/Magick++-config
/usr/bin/Magick-config
/usr/bin/gdlib-config
/usr/bin/gimp-config
/usr/bin/libecasound-config
/usr/bin/libecasoundc-config
/usr/bin/libpng-config
/usr/bin/libpng12-config
/usr/bin/mm-config
/usr/bin/net-snmp-config
/usr/bin/nspr-config
/usr/bin/pdflib-config
/usr/bin/sane-config

Patch psuje gd, bo `gdlib-config --ldflags` *jest* używane w innych
projektach (gdyby nie było, to bym nie ruszał, ale to było propagowane
po innych *-config... już nie pamiętam gdzie, bo zwalczyłem w weekend co
najmniej kilkanaście brzydkich rzeczy w *.la i *-config). Po wycięciu
tej opcji skrypt używający jej dostanie "usage".

> Zwróć jednak uwagę że LDFLAGS mogą zawierać nie tylko -s ale także -lfoo
> -L/usr/lib/bar, co jest istotne przy linkowaniu (-l statycznym, -L także
> dynamicznym).
> Mnie się nie podoba wtykanie w proces budowania -s bo binarki i tak są
> przecież później stripowane więc -s jest redundantne.

Ale zmniejsza zapotrzebowanie na miejsce podczas budowania (w przypadku
C++ znacznie) i powinno oszczędzać trochę czasu (ograniczając I/O), więc
tam gdzie nie psuje, lepiej używać.